Podpora (FAQ)

Časté technické dotazy

Vůbec nefunguje internetové připojení, co dělat?

  1. Proveďte restart (POZOR, nikoliv reset -> uvede přístroj do továrního nastavení) resp. vypojení všech zařízení (Wi-Fi router, přijímací anténa) od elektrické energie min. na dobu 10 sekund. Následně počkejte cca 1-2 minutu a vyzkoušejte funkčnost připojení.
  2. Ověření správného zapojení kabeláže, mohlo dojít omylem k vypojení + vizuální kontrola kabeláže, zda-li nedošlo k poškození.
  3. Pokud se závada objevuje pouze na jednom konkrétním notebooku nebo mobilním zařízení, proveďte restart.
  4. Zda-li žádná z možností viz výše nepomohla, tak nás neváhejte kontaktovat (nejlépe přímo z přípojného místa a se zapnutým notebookem nebo PC), jsme Vám plně k dispozici, kontakty zde.

Jak provést korektní měření rychlosti internetu?

V první řadě musíme poznamenat, že zákazníkům předáváme vždy internet po datovém kabelu, který je opatřen koncovkou RJ-45. Čili nejrelevantnějšího výsledku docílíte, když si Váš notebook nebo PC zapojíte přímo za tento kabel, kde Vám internet předáváme.

Rozhodně za relevantní měření rychlosti nelze brát měření skrz Vaši Wi-Fi (bezdrátově) pomocí tabletu nebo mobilního telefonu.

Pro měření rychlosti lze doporučit volně dostupné měřáky, výčtem NetMetr, Rychlost.cz.

Nefunguje mi televize.

  1. V první řadě je nutné zkontrolovat internetovou konektivitu na jiném zařízení než TV/STB (Set-top box), příkladem notebook, mobilní telefon atd.
  2. Restart TV/STB (Set-top box) resp. vypnutí na dobu 10 sekund z elektrické energie.
  3. Kontrola kabeláže, zda-li nedošlo nevědomky k odpojení.
  4. Volejte naši technickou podporu, více v kontaktech.

Proč si vybrat firemní linku místo klasické pro domácnost?

  1. Jedná se o vyhrazenou linku, kde je garantovaná rychlost bez agregace s rychlostí až 1 Gbit/s
  2. Vysoká priorita případných servisních zásahů
  3. Technické problémy vždy hlásíte přímo technikům, nefungujeme jako „call centrum“.
  4. Sofistikovaný dohled dostupnosti zařízení, kde je Vám internet předáván
  5. Vždy využíváme nejlepší dostupnou technologii, jak Vás připojit:
  • optická infrastruktura
  • mikrovlnný vysokokapacitní spoj realizovaný v bezlicenčním pásmu 10, 17, 24, 70, či 80 GHz, či licencovaném pásmu 11 GHz.
  • PtP, či PtMP v pásmu 5 GHz

V případě zájmu nás kontaktujte skrz nezávaznou poptávku zde a připravíme Vám řešení na míru.

Jak přistoupím ke službám ve své vnitřní síti? Budu potřebovat pevnou veřejnou IP?

Potřebujete přistupovat do vnitřní sítě např. na firemní server, připojit se do firemní VPN, přistoupit na RDP lokálního počítače, zobrazit lokální WWW stránky, stáhnout data z FTP serveru, přistupovat na lokální mail server, domácí NAS Synology, zobrazit výstup domácí IP kamery, ovládat vytápění či jiné funkce chytrého domu?

Pro přístup k těmto službám budete potřebovat vyhrazenou veřejnou IP adresu, která Vám z naší strany bude přidělena formou routovaného subnetu s adresací na Vaše hraniční zařízení (router).

Nabízíme varianty viz níže:

  1.  2 – adresní subnet /31 (tzv. P2P) – 100Kč/měsíc bez DPH (přímé propojení bod-bod – pozor, tuto cenově nejvýhodnější variantu nepodporuje každé zařízení -> ověřte si kompatibilitu na Vašem routeru)
  2.  4 – adresní subnet /30 – 200 Kč/měsíc bez DPH (standardní řešení)
  3.  8 – adresní subnet /29 – 400Kč/měsíc bez DPH

Upozornění:

  • zařízení s veřejnou IP adresou je dostupné odkudkoli z Internetu což kromě výhod pro zákazníka přináší výrazně zvýšená rizika útoků a možného zneužití útočníkem zvenčí
  • zákazník proto plně odpovídá za zabezpečení takovéhoto svého zařízení a v případě bezpečnostního incidentu, který zneužije zranitelnost zákazníkova zařízení, bude linka omezena až do vyřešení zákazníkem a to bez nároku na náhradu

* minimální doba využívání služby je 3 měsíce

 

 

Máte dotaz, problém nebo Vás jednoduše něco zajímá?

V tom případě jste na správném místě.

Technická podpora

775 742 309 (Po-Pá: 7:00 – 20:00; So, Ne, Svátky: 9:00 – 20:00)

Máte poruchu? Nahlašte nám ji.