Get Adobe Flash player
Pracovní doba Jihlava:
po-pá: 8:00-17:00
so: zavřeno
 
Prodejna:
567 579 117
Účetní oddělení:
567 579 113
 
Fakturace internet:
567 579 111
 
Pracovní doba Telč:
po: 13:00-17:00
út-pá: 9:00-12:00, 13:00-17:00
Prodejna:
567 213 047 
 
HOTLINE Internet:
567 579 126
(po-pá: 8:00 - 17:00)
775 742 309
(po-pá: 7:00-20:00,
so, ne: 9:00-20:00,
svátky: 9:00-20:00)

Chytré hledání

HOTLINE pro technické problémy

  • 567 579 126 - pondělí až pátek od 8:00 do 17:00
  • 775 742 309 - pondělí až pátek od 7:00 do 20:00, víkendy a svátky od 9:00 do 20:00
  • pokud si nevíte rady, můžeme se pokusit Vám pomoci prostřednictvím vzdálené správy Vašeho PC
    1. pro tento účel si stáhněte program TeamViewer
    2. program spusťte, zavolejte nám a nadiktujte Vaše ID a heslo

 

První pomoc při potížích

Způsob připojení

Naše uzlové body jsou připojeny kvalitními pateřními linkami pomocí optické sítě nebo vysokofrekvenčních dostatečně nadimenzovaných bezdrátových spojů. Poslední skok k zákazníkovi je řešen obvykle v pásmu 5GHz.

Internet M-Soft - vysílače - zařízení u zákazníka

Bezdrátová technologie vyžaduje přímou viditelnost na vysílač (bez jakýchkoliv překážek, stromů, střech atd.). Při instalaci je toto nutné dodržet, proto vyžadujeme aby ji prováděl náš technik, důkladně proměřil místní podmínky, vybral vhodné místo k instalaci, vše konzultoval se zákazníkem, provedl montáž, službu předvedl zákazníkovi a poučil jak řešit případné problémy.

Pokud budete mít jakékoliv pochybnosti zda nedošlo k porušení těchto pravidel, kontaktujte naše internetové oddělení.

Doporučení

Klientská zařízení pro koncové účastníky jsou sice poměrně spolehlivá, ovšem při nestandardních podmínkách (bouřky, výpadky proudu, přepětí v síti) může dojít k jeho zaseknutí či dokonce poškození. Zařízení při bouřkách a při delším nevyužívání (dovolená) raději odpojte od sítě 230V, lze též odpojit také UTP kabel vedoucí k Vašemu PC.

Postup při řešení problémů

  • Překontrolovat, že je zapnutý počítač, zapnutý přijímací bezdrátový klient (anténa), pokud máte více počítačů pak také vnitřní rozbočovač (hub, switch, router)
  • Překontrolovat, že nedošlo k přerušení kabeláže (povytažený konektor z PC, bezdrátového klienta, switche, routeru).
  • Pokud se chyba projevila po nekorektním ukončení počítače, či po pokusech s jeho nastavováním – překontrolovat nastavení IP adres dle výpisu dodaného při instalaci (poslední strana smlouvy) a to následujícím způsobem.
  1. Klikněte na tlačítko START, položku Spustit, do okénka zapište v případě WindowsXP nebo Vista příkaz "cmd" v případě Windows98 "command" a stiskněte ENTER nebo klikněte na OK. Otevře se Vám černé okno příkazový řádek. Zde napište příkaz "ipconfig" popř. příkaz "ipconfig /p". Porovnejte zobrazené údaje IP adresy, masky a brány s výpisem.
  2. Klikněte na tlačítko START, položku Ovládací panely > Síťová připojení > Připojení k místní síti > Protokol sítě Internet TCP/IP (verze 4). Ve vlastnostech pak můžete provést kontrolu, případně nastavení změnit dle výpisu. Pozor, pokud máte připojeno více počítačů, používáte zřejmě router. V tom případě se parametry z výpisu použijí pro nastavení tohoto zařízení a vnitřním počítačům se adresy nepřidělují staticky, ale zvolí se varianta: Získat ze serveru DHCP automaticky.
  3. V operačním systému Windows 7 stiskněte START a do pole "prohledat" napište "ncpa.cpl". Vyberte Připojení k místní síti > Protokol sítě Internet TCP/IP (verze 4)
  • Pokud se chyba projevila po výpadku proudu, zkuste nejprve vypnout a znovu zapnout (tj. vytáhnout na cca 10 vteřin trafo ze zásuvky) všechna zařízení v cestě - bezdrátový klient, switch, router, Váš počítač.
  • Pokud se chyba projevila po bouřce, překontrolujte napájecí adaptery - některé mají signalizační LEDku (musí svítit). Zkuste vypnout a znovu zapnout všechna zařízení, navíc tu je riziko poškození síťové karty ve Vašem PC, nebo poškození portu některého ze zařízení v cestě. Pokud nepomůže vypnutí / zapnutí, zkuste přehodit kabel v klientském bezdrátovém zařízení do jiného portu, totéž možno zkusit v případě portů Vašeho vnitřního switche / routeru.
  • Otestujte si dostupnost bezdrátového klienta, popřípadě brány z Vašeho PC. Klikněte na tlačítko START, položku Spustit, do okénka zapište "cmd" (WindowsXP či Vista) nebo "command" (Win98) a stiskněte ENTER nebo klikněte na OK. Otevře se Vám černé okno příkazový řádek.
  1. Na místo blikajícího kurzoru napište příkaz: "ping IP_ADRESA_ANTENY" (ve většině případů zjistíte přímo na popisku bezdrátového klientského zařízení - pokud tuto hodnotu neznáte, přeskočte na bod 2 a 3). Tedy např. "ping 10.0.0.6" a potvrďte ENTER. Pokud se vrátí odpovědi v několika milisekundách a žádné pakety se neztratí, je klienské zařízení z Vašeho počítače bez problémů dostupný. Toto je OK: Odpověď od IP_ADRESA: bajty=32 cas<1ms TTL=128 Toto je špatné:Vypršel časový limit žádosti nebo Cílový hostitel není dostupný.
  2. Dále napište příkaz "ping IP_ADRESA_BRANY" (zjistíte z papírového výpisu). Tedy např. "ping 10.0.0.1" Pokud se i tentokrát vrátí odpovědi v několika milisekundách a žádné pakety se neztratí, je z Vašeho počítače dostupná také brána (gateway).
  3. Do třetice vyzkoušejte např. "ping www.ji.cz". Jestliže i toto proběhne beze ztráty, je konektivita zcela v pořádku. Pokud se i přesto objevují problémy s připojením, je evidentně chyba v aplikaci na Vašem počítači. Pozor, je tu velká pravděpodobnost napadení virem (více na www.viry.cz) či spywarem (více www.spyware.cz). Dobré zkušenosti jsou s programy Nod32 a Spybot. Tento typ ochranných programů je v dnešní době naprosto nezbytný a pokud počítač není v několikadenní periodě pravidelně kontrolován aktualizovanými antivirovými a anti-spywarovými programy, je zde obrovské riziko narušení správné funčnosti námi poskytovaných služeb. Pokud bude technik povolán na servisní zásah k zavirovanému počítači, bude muset v první fázi infekci odstranit na náklady zákazníka.
  • Jestliže výše popsanými způsoby zjistíte poškození přijímacího zařízení, dopravte zařízení do naší firmy, kde bude otestováno a případně posláno na reklamaci. V tomto případě Vám nabízíme bezplatné zapůjčení nového zařízení, aby jste mohli Internet využívat během reklamačního řízení. Za konfiguraci Vám bude účtován poplatek v rozsahu 30 minut práce technika dle aktuálního ceníku.
  • Pokud nepomohlo nic z předchozího, volejte, prosím, naši HOTLINE, pokud možno přímo od počítače, abychom mohli provést rychlou diagnostiku a odhalit příčinu problému.