Get Adobe Flash player
Pracovní doba Jihlava:
po-pá: 8:00-17:00
so: zavřeno
 
Prodejna:
567 579 117
Účetní oddělení:
567 579 113
 
Fakturace internet:
567 579 111
 
Pracovní doba Telč:
po: 13:00-17:00
út-pá: 9:00-12:00, 13:00-17:00
Prodejna:
567 213 047 
 
HOTLINE Internet:
567 579 126
(po-pá: 8:00 - 17:00)
775 742 309
(po-pá: 7:00-20:00,
so, ne: 9:00-20:00,
svátky: 9:00-20:00)

Chytré hledání

Časté otázky a odpovědi 

Co je dobré vědět o domácích WIFI routerech?

  • tato technologie je na první pohled lákavá zejména pokud se z estetických důvodů bránite klasickému datovému kabelu
  • ALE POZOR !!! v žádném případě nemuže klasickou kabeláž plně nahradit
  • pokud se pro WIFI router rozhodnete, počítejte s občasnou údržbou
  • tato bezdrátová technologie vyžaduje přímou viditelnost mezi vysílačem a přijímačem, spojení přes překážky (zdi, stropy) bude degradováno (možné výpadky, nefunkčnost)
  • oproti metalickému propojení kabelem výrazně delší odezvy
  • oproti metalickému propojení kabelem nižší propustnost (u rychlejších tarifů i při správné funkčnosti vnitřního WiFi spoje na přímou viditelnost nedosáhnete stejně kvalitní linky)
  • velmi časté problémy se zarušením ze strany jiných vysílačů, domácích telefonů, průmyslových strojů atd. z okolí
  • vyžaduje (na rozdíl od kabelu) průběžnou údržbu (změna vysílací frekvence, změna šifrovacího klíče pro zajištění bezpečnosti)
  • možnost odposlouchávání provozu z vnějšku (riskantní platební operace, citlivá data)
  • zneužití linky (při nedostatečném zabezpečení může Vaši linku bez Vašeho vědomí využívat vnější uživatel na Vaše náklady)
  • na problémy s funkčností vnitřního bezdrátového spoje (byť zakoupeným v naší firmě a instalovaným našim technikem) se nevztahuje záruka a všechny servisní zásahy v této souvislosti jsou řešeny na náklady zákazníka
  • na reklamace související s rychlostí připojení lze brát ohled pouze v případě přímého připojení kabelem (testovat rychlost NELZE přes bezdrátový WiFi spoj)

Proč nedoporučujeme použití P2P sítí ?

  • naprostá většina klienských programů (zejména na bázi protoklu BitTorent) v defaultním nastavení velmi rychle vyčerpá systémové prostředky Vašeho routeru (řádově minuty i méně)
  • tyto programy nekomunikují na principu 1:1 (klient - server) ale na principu M:N (miliony počítačů nabízejících často pochybná data prostřednictvím často pomalých nebo uměle omezených linek - miliony počítačů hledající data)
  • při komunikaci se navazují stovky i tisíce spojení na různé počítače po celém světě, vyhledávají požadovaná data a po částech je stahují a skládají z mnoha zdrojů
  • klientské P2P programy se však nechavají solidně a neuklízí po sobě. Navázaná spojení (stovky i tisíce) zůstavají v paměti routeru po dlouhou dobu (často hodiny až dny) tak jak si to klienský P2P program vyžádal. Co kdyby se nejaký PC na druhé straně světa připojil a nabídnul část požadovaného souboru?
  • při agresivním chování P2P programů brzy vyčerpáte limity Vašeho zařízení. P2P program bude mít navázano cca 2000 spojení a čekat na data ... oproti tomu běžné korektní programy (www prohlížeč) nebude mít ani minimum prostředků pro svoji činnost.

Důsledky:

  • Vaše připojení bude pro všechny korektní programy téměř nefunkční, stránky se budou zobrazovat pomalu, často jen částečně (bez obrázků atd)
  • na takové lince pak nelze očekávat dobrou průchodnost a bleskové odezvy například pro hry
  • nepomůže pouze vypnout P2P program! Okamžitým řešením je pouze restart routeru (po několika minutách se však zřejmě dostanete do stejného stavu, navíc snižujete životnost zařízení - při použití centrálního routeru pro více účastníku toto nelze provést vůbec)
  • pokud takto nelegálně stahujete autorsky chráněná data, vystavujete se riziku trestního stíhání
  • často se takto šíří pochybná data obsahující virovou nákazu (viry, trojské koně, spyware, ...)
  • můžete (byť omylem nebo z neznalosti) nasdílet svoje citlivá data ke stažení - Vaše soukromé fotografie či videa, texty, emaily, přístupové kody atd. mohou začít kolovat Internetem
  • díky výrazným datovým přenosům se sami přeřezujete do vytíženějších agregačních skupin - vždy je snaha spojit do jedné skupiny uživatele s podobnými datovými přenosy, čím více dat stahujete, tím více přenesených dat lze očekávat i ze strany ostatních uživatelů

Řešení:

  • nepoužívat tento typ komunikace
  • velmi pečlivě nastavit P2P klienta a být velmi obezřetný při stahování či sdílení dat

Jak fungují agregované a vyhrazené linky

V naší nabídce naleznete jak linky vyhrazené tak agregované.

U vyhrazených linek má zákazník kdykoli jistotu plné kapacity placené linky. Pokud zákazník tuto linku nevyužívá, linka není k dispozici nikomu jinému, zůstává vyhrazena tomuto zákazníkovi. Její cena je z tohoto důvodu (zejména v datově neomezené variantě) poměrně vysoká.

Agregovaná linka funguje na principu sdílení rychlosti mezi více (v našem případě deseti) uživateli. Udávaná rychlost je maximální nikoli garantovaná. Maximálních hodnot může zákazník v tomto případě dosahovat pouze pokud je v dané agregační skupině jediný kdo v dané chvíli linku zatěžuje. Teoreticky může rychlost kolísat od 1/5 až do maximální hodnoty, prakticky by se rychlost měla v průměru pohybovat kolem 60-80% maxima.

Zatížení skupiny závisí na chováni uživatelů ve skupině. Obvykle se setkáváme s dvěma protichůdnými zájmy - na jedné straně stojí uživatelé, kteří vyžadují kvalitní rychlou linku s minimální odezvou s možností občasného rychlého stažení dat na nezatížené lince (např. hráči PC her, uživatelé využívající VoIP, Skype, vzdálenou správu systému a rychlé prohlížení běžných www stránek) - na druhé straně pak uživatelé stahující objemné multimediální datové soubory, filmy, mp3, videa, audio a video streamy, internetové televize - tedy ti kteří kladou důraz především na maximální datovou propustnost.

Pokud by se v jedné skupině ocitli společně uživatele s protichůdnými zájmy, pak by se vzájemně negativně ovlivňovali. Není možnézajistit minimální odezvu a zároveň maximální propustnost. Náš systém se tedy snaží do jedné skupiny sloučit účastníky s podobnými přenosy - s podobným chováním na Internetu. jednoduše v rámci jedné skupiny

Pokud budete mít vysoké datové přenosy, lze očekávat, že ve Vaší skupině budete "soupeřit" s devíti dalšími zákazníky, jejichž zájmem je stáhnout maximální objem dat, linka bude pravděpodobně často výrazně zatížena, odezvy mohou kolísat a datová propustnost se bude častěji blížit minimálním hodnotám.

Jestliže Vaše přenosy nebudou výrazně zatěžovat agregační skupinu, lze očekávat, že ve Vaší skupině budou zákazníci s podobně nízkými datovými přenosy, proto bude linka po většinu času nevytížená s minimální odezvou.

Uspořádání do agregačních skupin samozřejmě není konečné, mění se několikrát do měsíce na základě automatických statistických odečtů a zákazníci jejichž chování se od posledního odečtu výrazně změnilo jsou přeřazeni do vyšších či nižších agregačních skupin.